אודות ספאטוןכיצד ליטול ספאטוןמחקרים קלינייםיתרונות ספאטון מול טבליותשיעור ספיגה מהמזוןטיפים פשוטים לסיוע בספיגת ברזל
נשים בהריוןספורטאיםמתבגריםצמחונים/טבעונים60+
בתי מרקחתאון ליין
לקבלת דוגמית מתנה

לקבלת ניוזלטר

מתבגרים

במהלך שנות ההתבגרות (גיל 12 עד 17) הגוף זקוק ליותר ברזל. נערות מאבדות דם בעקבות המחזור החודשי (הווסת), ונערים עוברים תהליך של עלייה ניכרת במסת העצמות והשרירים – איבוד הדם והגדילה המהירה יוצרים דרישה מוגברת לברזל אצל מתבגרים.

בני נוער אינם תמיד מודעים או מקפידים על תזונה בריאה. אכילת חטיפים וצריכה של מזון מעובד שחסרים בו רכיבי תזונה חיוניים, אינם מספקים את כמות הברזל הנדרשת בשנים אלה בהם מתרחשים שינויים גופניים משמעותיים כל כך.

לעיתים קרובות יש לבני נוער סגנון חיים קדחתני, הם צריכים להתמודד עם לחץ בחינות בית הספר,  מבלים זמן רב מחוץ לבית ומדלגים על ארוחות מסודרות בצהריים ובערב. מתבגרים הנמצאים בסיכון גבוה יותר לחסר בברזל הם נערים המשתתפים בענפי ספורט סבולת כגון ריצה, שחיה או רכיבה על אופניים, ונערות הנוטות לדיאטות קיצוניות.

אצל מתבגרים קשה יותר להבחין בתסמינים של חוסר בברזל. כאשר חוסר הברזל מתון ייתכן שלא יהיו תסמינים כלל או שתסמינים אלה יפורשו כזיהום ויראלי או לעובדה שבני נוער לעיתים קרובות נוטים למצבי רוח ועייפים. אם לילדיכם המתבגרים מופיע לפחות אחד מהתסמינים המרמזים על חסר בברזל, דאגו להתייעץ עם הרופא.