אודות ספאטוןכיצד ליטול ספאטוןמחקרים קלינייםיתרונות ספאטון מול טבליותשיעור ספיגה מהמזוןטיפים פשוטים לסיוע בספיגת ברזל
נשים בהריוןספורטאיםמתבגריםצמחונים/טבעונים60+
בתי מרקחתאון ליין
לקבלת דוגמית מתנה

לקבלת ניוזלטר

טיפים פשוטים לסיוע בספיגת ברזל

מחקרים מראים שזמינותו הביולוגית (כלומר, כמות הברזל הזמין לספיגה) של ספאטון היא עד 40%,

בהשוואה ל-5-15% בלבד כאשר הברזל ניתן כתוסף תזונה בטבליות או כשמקור הברזל הוא ממזון¹.

יחד עם זאת, ישנם גורמים שונים המשפיעים על איכות ספיגת הברזל. להלן מספר דוגמאות:

  • הימנעו משתיית תה או יין 30 עד 45 דקות מרגע נטילת תוספי ברזל, כגון ספאטון. במשקאות אלה מצוי חומר הנקרא טיאנין הנקשר לברזל ומונע ממנו להיספג במערכת העיכול. משקאות מוגזים מכילים פוספטים (חומצה זרחתית) שלהם השפעה דומה.
  • המתינו 30 עד 45 דקות בין צריכת תוספי ברזל, כגון ספאטון לבין צריכת חלב (למשל בדגני בוקר). כוס אחת של חלב (המכילה כ- 165 מ"ג סידן) עלולה להפחית את ספיגת הברזל ביותר ממחצית! הדבר נכון גם לגבי מוצרי חלב ותוספי ויטמינים ומינרלים בעלי תכולת סידן גבוהה.
  • חומצה פיטית (phytates) המצויה בדגנים מלאים יכולה אף היא לעכב את ספיגת הברזל. המתינו 30- 45 דקות בין צריכת דגנים מלאים לצריכת תוספי ברזל , כגון ספאטון.
  •  ועוד...

1. M. Worwood (University of Wales College of Medicine) et al. 'iron absorption from a natural mineral water' in Clinical and Laboratory Haematology, 1996, 18 23-27